Translate

vrijdag 25 mei 2012

Beste Lezers

Beste lezers,

Dit is een blog van een nog onervaren veertigjarige karpervisser die de laatste twee jaar,
verslaafd is geraakt aan het karpervissen.
Met deze blog wil ik mensen laten weten hoeveel ik geniet van een nieuwe hobby
en zo mijn ervaringen, blunders, blanks en vangsten wil delen met deze lezers.
Ik hoop dat u als lezer er plezier aan beleeft en uit nieuwsgierigheid mijn blog misschien
wel blijft volgen. en start bij deze ook met mijn eerste blog genaamd
" Mijn kennismaking met de karper "

Mijn kennismaking met de karper

Het is het jaar 2007, om precies te zijn de maand augustus, dat mijn zwager vraagt of ik niet een keer mee wil gaan vissen op karper, hij had nog wel een hengeltje voor mij liggen.Ik vond de hengelsport altijd niets voor mij maar na wat aansporing van mijn vriendin, ging ik eens gezellig mee.
We gaan zitten op een stek waar ik in de buurt ben geboren en getogen en waar ik al ruim 30 jaar regelmatig langskom, ik heb nooit geweten dat daar mooie en dikke karpers, rondzwommen.
Tot de eerste avond, mijn zwager krijgt een run en drilt een karper van plusminus 20 pond binnen en ik ben stomverbaasd en opgewonden tegelijk over de karper die uit dat watertje kwam, mijn zwager kreeg nog een tweede run en haalde nog een karpertje binnen van 22 pond binnen, die avond ving ik niks maar was toch onder de indruk van de vangsten van mijn zwager.
Ik ging een tweede avond mee naar de zelfde stek waar mijn zwager extra gevoerd had zodat de kans groot was dat ik ook wat zou vangen en dat gebeurde. Nadat mijn zwager me helpt met ingooien in het donker, ik had hem al diverse keren vast gegooid in de bosjes,  kreeg ik mijn eerste run en mijn zwager stond aanwijzingen te geven over wat ik moest doen tijdens het drillen met af en toe een handje erbij om mijn slip bij te stellen of dat ik de hengel hoog moest houden. Na plusminus 10 minuten zweten, de zenuwen gierend door mijn lijf, lag de karper in het net en na wegen gaf de weegschaal 21 pond aan.

Die avond kreeg ik nog 3 runs waar ik bij de laatste dril nog een vis verspeelde op de rand van het net, ondanks alle beginnersfouten die ik die avond heb gemaakt was het uiteraard een topavond voor mij en had ik kennis gemaakt met de karper.



Met vriendelijke groet, Bouke Bijvank


2 opmerkingen:

  1. Leuk Verhaaldje Bouk !
    Hopelijk weet je een paar mooie vissen te vangen dit jaar !

    Succes met vriendelijk groet Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey man,

      Dat is zeker te hopen, maar ik ben hoopvol gestemd, lol
      en bedankt voor je reactie, laters Bouke

      Verwijderen