Translate

dinsdag 12 juni 2012

Jurassic

Het is 11 juni en ik heb op dat moment al twee weken gevoerd op de grillige gracht.
Mijn hengelsportzwager Sander en ik hebben een sessie gepland op dit water
bij mij om de hoek na mooie vangsten vorig jaar op dit water.
Aangezien ik vlakbij woon neem ik uiteraard het voeren voor mijn rekening en
doe dat dan ook volgens afspraak.

11 Juni 2012 speelt Nederland zijn eerste poule-wedstrijd tegen Denemarken en
faalt de voorhoede van Oranje door een kans of 25 niet te benutten.
Egoisme, plankenkoorts of een tekort aan wedstrijdritme ?
Ik ben chagrijnig na de wedstrijd maar heb één troost, ik ga vissen en hoop op
een troostprijsje voor ons in de vorm van karper.

Het is even na achten als ik arriveer op de stek, Sander zijn hengels al heeft liggen
en al twee brasems had gevangen.
We hadden afgesproken dat we run om run gingen vissen ervan uit gaande
dat een van de gevoerde stekken de hotspot was, maar dat bleek niet het geval.
Het was dus de tweede keus voerstek waar de meeste activiteit op kwam.

Sander zei tegen mij dat we mijn ene hengel op die voerstek beter konden uitlopen
maar dan moesten we wel wat klimmen om dat mogelijk te maken.
Aangezien ik geen twintig meer ben maar 2 keer twintig, keek ik daar een beetje tegenop.
Had tijdens de wedstrijd van oranje ook al wat biertjes gedronken dus twijfelde ik.
Zo ging Sander het dus zo'n drie keer in totaal " voordoen ",
nadat ik een brasem had gehaakt en 2 keer actie op mijn rechterhengel maar niks gehaakt,
had ik genoeg biertjes op om het toch maar zelf te gaan doen. Mijn vriendin komt langs
en mag Sander zijn brommer lenen mits zij later wat eten komt brengen.
Na wat gegeten te hebben en nog wat brasems te hebben gehaakt is het uiteindelijk raak,
een run op mijn rechterhengel en ik weet het meteen zeker, karper!
Een energiek beestje maar niet groot landt uiteindelijk in het net en ik mag trots op de foto
met een spiegeltje van 4200 gram.


Na ongeveer een uurtje vertrekt dezelfde hengel en is het Sander zijn beurt
hij pakt de hengel, maar er is geen weerstand dus helaas geen karper in het net.
rond half vier s'ochtends pakken we in en gaan naar huis.
Ik blijf voeren en we gaan eerdaags weer zitten, hopende op meer.


2 opmerkingen:

  1. He he ik zat al te wachten man !!!
    Leuk verhaaltje by the way en kijk uit naar zaterdag !!!

    zie je morgen om je te bevooraden !!!

    Mvg Sander

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Sander

      Ik zal ze voortaan eerder plaatsen LOL
      En uiteraard kan ik niet wachten tot het zaterdag is!
      Hopelijk is de stand brasem-karper dan 1-8 ipv 8-1.

      Laters

      Verwijderen