Translate

woensdag 20 juni 2012

Déjà Vu

Déjà Vu

Het is 19 Juni als ik in de begin van de avond ga zitten op één van mijn favorieten stekken
van 2010 “ De spiegelsteiger “ .
Om een uurtje of negen komt mijn zwager Sander even buurten en babbelen we wat over vissen,
Sander merkt op dat er een karpertje, een metertje of twaalf van ons af, langs het kantje draait en raadt mij aan mijn hengel te verleggen. Ik volgde zijn advies op en verplaatste mijn hengel naar die plek, we zagen de karper rond mijn voerplekje draaien en hij zwom even weg.
Niet veel later krijg ik een run op die hengel maar de karper haakt niet goed en ik mis, shit denk ik, dat is niet de eerste keer.

Ik ben bezig met een pva-stringetje om mijn linkerhengel opnieuw in te gooien als mijn rechterhengel vertrekt, ik pak op en nu hangt de karper wel. Sander schept de vis en zegt, die had je vorig jaar ook !
Waarop ik antwoordde met de vraag, die was toch geel van kleur ? Na de vis goed te hebben bekeken ging het mij ook dagen en leek hij op een visvangst van 25 augustus 2011 daar verderop in de buurt.



Na de foto’s te hebben vergeleken, gaat het inderdaad om de zelfde spiegel,
alleen wat minder geel van kleur.


Het grappige is dat ik op mijn schoenen en ondergoed na, dezelfde kleding droeg en net als de vis
ben ik ook een paar pondjes zwaarder , zijn mijn kleding en huid ook wat valer.
Vorig jaar woog hij 20 pond en nu gaf de teller 22 pond aan.


Voor mij was het in ieder geval een prettige Déjà Vu!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten